Tlumiče pérování

23. května 2008 v 17:06 | kubajzlik |  Oprava a údržba vozidel

Maturitní otázka č. 10. Tlumiče pérování

Účel:
Účinně tlumit vlastní kmity pružiny které vznikají při přejezdu kola přes nerovnost a tím zabránit nadměrnému vertikálnímu rozkmitání karoserie.
Umístění:
mezi nápravou a rámem, při čemž každé kolo (pružina) má svůj vlastní tlumič. Tlumič má největší účinnost je-li umístěn co nejblíže k ose pružiny.
Základní pojmy:
- Teleskopický dvoučinný kapalinový tlumič: Nejčastěji používaný. Tlumič pracuje v obou směrech , při pohybu nápravy od vozidla i opačně. Tlumič by měl minimálně ovlivňovat tvrdost pružiny, tedy by měl být při 1. pohybu nápravy směrem k vozidlu neúčinný. Tlumiče pracují na principu přetlačování oleje z jednoho vnitřního prostoru do druhého otvorem určitého průřezu. Na velikost průřezu tohoto otvoru závisí velikost škrcení průtoku oleje a tím také velikost tlumící tj. činnost tlumiče
Základní rozdělení tlumičů:
- Pákové tlumiče
- Teleskopické tlumiče - kapalinové
- plynokapalinové
1) Kapalinové tlumiče: Tlak je vytvářen v oleji, prostor nad kapalinou je vyplněn vzduchem a je spojen s atmosférou (dvouplášťové tlumiče)
2) Pracovní tlak je tvořen v oleji, ale také v plynové vrstvě (dusík), která není spojena s atmosférou (jednoplášťové a dvouplášťové tlumiče)
Kontrola tlumičů:
a) Kontrola demontovaného tlumiče: Při této kontrole se měří skutečná velikost tlumící síly.
b) Kontrola propérováním: Měří se účinnost tlumení odpérovaných hmot
c) Metoda resonanční: Měří se utlumení neodpérovaných hmot
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Rosta Rosta | Web | 31. srpna 2013 v 15:05 | Reagovat

Skvělé tlumiče pérovaní najdete na eshopu pietro-eshop.cz, který doporučuji protože jsem tu opravdu našel vše co jsem hledal.

2 fast fast | E-mail | Web | 6. června 2016 v 21:54 | Reagovat

Hello!

3 fast fast | 3. června 2017 v 21:46 | Reagovat

Hello?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama